szczegół

Ruszyć to na pewno ruszy tylko pytanie brzmi bardziej kiedy. Spłacając spokojnie kredyty które mam to za 6lat będę miał czyste konto więc wtedy to ostatecznie będę budował na 1000%. Ale zacząłem dopiero nadpłacać więc przy dobrych wiatrach za 2lata będę mógł ruszyć poważniej z budową a jak żona dostanie w Ustroniu dotacje na dzieci w żłobku i w końcu zarobi tyle co już dawno temu powinna zarobić to w przyszłym roku jadę z formalnościami. To będę wiedział pod konie miesiąca. Pewnie już jakieś formalności bym załatwiał gdyby żona drugiego oddziału żłobka nie otworzyła. W ustroniu znalazło się dobre i niedrogie miejsce a że mieli obiecane że będzie dotacja jak się otworzą bo żłobek był pilnie potrzebny to otworzyły. Potem się okazało że w budżecie nie ma na to przewidzianych pieniędzy i tak jada od kwietnia bez dotacji i robią za 1000zł bo wszystkie opłaty musi ponosić z tego co rodzice zapłacą. Jakby się powiedziało ze żłobek kosztuje 1000zł to pewni nikt by nie przyszedł więc musiały dać niższą cenę i przetrwać do tego jak w listopadzie gmina będzie uchwalała budżet na kolejny rok. Mi pozostaje tylko czekać a jak się czeka to przy okazji rozważam różne opcje budowania. Mam nadzieję że wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami i w przyszłym roku będę mógł załatwiać papiery bo od tego czekania to nic dobrego nie przychodzi.Tylko jak mu udowodnisz, że mogą być cieńsze? Projektant zacznie mówić, że są jeszcze siły takie i takie i co? Zasypiesz go obliczeniami, że jednak można? Jak będziesz miał już podpisaną umowę na projekt to powie Ci, że odpowiedzialności nie bierze za cienkie ściany i zrobi 24. Przygotuj się na coś takiego w praktyce.Jest dużo konstruktorów, na pewno znajdzie się jakiś normalny który weźmie to i policzy tak jak trzeba. Przecież konstrukcyjnie to ściana od domu może mieć i 15cm i tyle maja z keramzytu czy ściany betonowe. W klockach styropianowych żelbet też ma 15cm grubości więc to nie jest tak ze tak być nie może bo może. A jak się nie uda to albo samemu zrobię sobie tak jak chcę albo zrobię na 24cm i po problemie. Pytam się na razie tu bo może ktoś zna się na tym i wie dokładnie jak to może być.Jeszcze samemu nie ma przygotowanego dobrze zapytania a czas szybko leci. Myślałem że to szybciej pójdzie ale nie ma czasu by tylko tym się zająć a że mi się nie śpieszy to robię to pomału. Mam nadzieję że w tym tygodniu to skończę i im wyślę. Miedzy czasie wyszło mi coś z technicznego punktu widzenia co do płatwi że źle je rozplanowałem wcześniej gdyż tak jakSkapnąłem się o tym dopiero jak właśnie szykuję sobie wymiary dokładne ścian aby im wysłać to wyceny. W tej wersji przy niższym położeniu płatwi myślałem aby między nimi dać h-blocki co przy aplikowaniu na pianie tego byłoby to bardzo szczelne połączenie a tak to przy wyższym położeniu płatwi zrobię inaczej i nie będzie między płatwiami h-blocków. Niepotrzebnie by się je wyceniało.Po to by wiedzieć co może mnie czekać. Przez dwa lata to raczej działka mi się nie powiększy więc projektu raczej nie zmienię. Najwyżej będę się obijał między tymi dwoma czyli projektu bez garażu w bryle lub z nim jak ten który będę posyłał do wyceny bardziej szczegółowej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

zazdrość

kosztorys

wężownica